1. Home Brother
  2. Rozwiązania biznesowe
  3. Usługa Zarządzania Drukiem (MPS)
  4. MPS Enterprise

Czym jest MPS Enterprise?

MPS (Managed Print Service) Enterprise to Usługa Zarządzania Drukiem, dostosowana do firm o bardziej złożonych potrzebach. Stosując podejście konsultacyjne, oceniamy wyzwania związane z drukowaniem i tworzymy rozwiązanie, w pełni dostosowane do potrzeb Klienta. MPS Enterprise jest przygotowany z myślą o obsłudze klientów, posiadających od 1 do ponad 1000 drukarek, które mogą pracować w różnych lokalizacjach.

Jak działa MPS Enterprise

Green calendar icon

Krok 1: Ocena

Będziemy ściśle współpracować z Tobą i Twoim zespołem, aby stworzyć najlepiej dopasowaną usługę zarządzania drukiem, dla Twojej firmy. Pomożemy w doborze urządzeń pod względem: wydajności, dostępności dla użytkowników oraz lokalizacji, w których będą pracować. Możemy też zaproponować dodatkowe oprogramowanie, wspierające pracę drukarek i obieg dokumentów.

Green calendar icon

Krok 2: Wdrożenie

Nasz system jest przygotowany tak, aby wszystko zostało wdrożone sprawnie i zgodnie z harmonogramem, przy minimalnych przerwach w pracy. Uruchomienie usługi MPS wymaga aktywacji drukarek, czyli podłączenia ich do naszego Serwera MPS. Dzięki temu, nasz system rozpocznie monitorowanie urządzeń i obsługę kontraktu MPS. Aktywacja jest bardzo prosta i może być wykonana przez każdego użytkownika. System jest przygotowany do obsługi większej ilości drukarek i lokalizacji, co pozwala wykonać aktywację, wielu urządzeń jednocześnie. Podczas procesu instalacji, możemy umieścić dodatkowe opisy, takie jak: lokalizacja drukarki lub miejsce powstawania kosztów, które pomogą w późniejszych rozliczeniach.

Green calendar icon

Krok 3: Optymalizacja

System MPS działa w chmurze i stale monitoruje wszystkie drukarki, działające w ramach umowy MPS. Dane na temat pracy urządzeń i obsługi kontraktu, możesz znaleźć w naszym Portalu MPS. Dzięki raportom, dowiesz się jakie są ilości wydrukowanych stron, w danym okresie rozliczeniowym dla całego kontraktu, jak i poszczególnych urządzeń. Możesz również sprawdzić: historię wysyłek materiałów eksploatacyjnych, zgłosić awarię lub przeglądać raporty z rozliczeniami.

Dlaczego warto wybrać Brother MPS Enterprise, dla swojej firmy?

Więcej szczegółów na temat zalet Usługi Zarządzania Drukiem (MPS)

Klienci ocenili swoje doświadczenie z Usługami Zarządzania Drukiem na 4,2 gwiazdki w 5 stopniowej skali.

Źródło: Ankieta dla klientów PS firmy Brother MPS, Styczeń 2021

 

4.5 na 5 gwiazdek

Często zadawane pytania dotyczące MPS Enterprise

Jedynym wymaganiem jest to, aby drukarka mogła komunikować się z naszym systemem. Najlepiej, jeśli drukarka będzie bezpośrednio podłączona z Internetem za pomocą sieci LAN lub WiFi. Ten sposób jest najbardziej pewnym i bezpiecznym połączeniem. Opcjonalnie mamy tez możliwość obsługi urządzeń, podłączonych poprzez USB lub LAN, które nie są bezpośrednio podłączone do Internetu.

Po zaakceptowaniu umowy, wyślemy Ci e-mail aktywacyjny z prostymi instrukcjami podłączenia urządzenia do systemu MPS Enterprise.

Firma Brother wysyła wszystkie wymagane materiały eksploatacyjne typu: tonery, tusze, bębny oraz pojemniki na zużyty toner, wymagane do konkretnego modelu urządzenia. Zamówienia generowane są automatycznie i wysyłane na adres, jaki został przypisany do konkretnej drukarki MPS.

System MPS stale monitoruje stany materiałów eksploatacyjnych i zamawia je, gdy będą się wyczerpywać.

Jest kilka wariantów dotyczących rozliczeń w zależności od wyboru rodzaju umowy. Na fakturze znajduje się suma opłat za wydrukowane strony, monochromatyczne jak i kolorowe. Okresy rozliczeniowe są dostępne w zależności od wybranej umowy i mogą być miesięczne lub kwartalne. Faktury generowane są z dołu z 14 dniowym terminem płatności.

System zlicza wydruki stron w podziale na strony kolorowe i monochromatyczne. Drukowanie po obu stronach A4 tego samego arkusza papieru, liczone są jako dwa wydruki. Odpowiednio drukowanie na jednej stronie papieru A3, uznaje się za dwa wydruki, a drukowanie po obu stronach A3 tego samego arkusza papieru, uznaje się za cztery wydruki.

"Bez Pakietu wydruków" to umowa, w której płacisz za wydrukowane strony w danym okresie rozliczeniowym. Sprawdza się dla firm, u których ilości wydruków są znacząco różne w danych okresach rozliczeniowych. W tym przypadku rozliczenie jest bardzo proste, ponieważ stawka za wydruk strony jest mnożona przez ilość wydrukowanych stron. Jeśli w danym miesiącu wydrukujesz 100 stron, to otrzymasz fakturę za wydruk 100 stron. Jeśli wydrukujesz 1000 stron, to otrzymasz fakturę za wydruk 1000 stron. Prawda, że proste?

"Pakiet wydruków" to umowa dla tych, którzy drukują regularnie i chcą dodatkowo oszczędzić. Jeśli zadeklarujesz się na stałe miesięczne ilości wydruków, to przygotujemy Ci pakiet, dzięki któremu będziesz płacił jeszcze mniej za wydrukowane strony. Przykładowo, jeśli miesięcznie drukujesz minimum 500 stron i wybierzesz taki pakiet, to otrzymasz lepszą cenę za wydruki. System zawsze będzie generował opłatę za pakiet wydruków oraz za strony po przekroczeniu pakietu. Jeśli wydrukujesz 800 stron, to na rozliczeniu otrzymasz opłatę za 500 stron w ramach pakietu oraz 300 dodatkowych stron poza pakietem. Cała opłata będzie tańsza niż w przypadku umowy „Bez pakietu wydruków”.

Jeśli drukujesz regularnie to więcej zaoszczędzisz decydując się umowę „Z pakietem wydruków”.

Proces uruchomienia usługi wygląda następująco:

  1. Partner firmy Brother przedstawi Ci warunki umowy MPS. Wybierasz razem z nim: rodzaj umowy lub pakietu, podajesz dane do umowy, dane do wysyłki materiałów eksploatacyjnych oraz dane kontaktowe. Partner wpisuje te dane do Portalu Cloud MPS.
  2. Następnym krokiem jest elektroniczny podpis umowy.
  3. Kiedy umowa będzie już podpisana, to otrzymasz od naszego Partnera link do aktywacji drukarek.
  4. Po aktywacji urządzeń, kontrakt rozpoczyna swoje działanie.

Aktywacja drukarki jest ostatnim krokiem do uruchomienia umowy MPS. Dzięki niej nasz system rozpocznie monitorowanie drukarki i będzie mógł automatycznie zamawiać materiały eksploatacyjne. Aktywacja jest procesem, który podłącza drukarkę z naszym serwerem MPS i jest niezbędna do działania systemu.

Usługa MPS Enterprise jest przygotowana z myślą o klientach, którzy posiadają nowe urządzenie lub takie, które jest używane. Używane urządzenie to takie, które zostało kupione nie później niż 12 miesięcy od daty zakupu.

Jeśli masz problem techniczny z drukarką, to możesz zadzwonić na naszą Infolinię do naszej pomocy technicznej pod numer telefonu: 801 333 803 lub 22 500 94 94.

Możesz również zgłosić serwis, pisząc na adres e-mail: mps@brother.pl. Oprócz opisu usterki, nie zapomnij podać numeru seryjnego drukarki oraz dopisz swoje dane kontaktowe. Nasi technicy skontaktują się z Tobą w sprawie tego zgłoszenia.

Jeśli twoje zapytanie dotyczy pozostałych rzeczy typu: wysyłki materiałów eksploatacyjnych, rozliczenia, działania systemu MPS, itp. to również skontaktuj się z nami wysyłając maila na adres mps@brother.pl. Niezwłocznie odpiszemy na twoje zapytanie.

Jeśli masz problem techniczny z drukarką, to możesz zadzwonić na naszą Infolinię pod numer telefonu 801 333 803 lub 22 500 94 94 i tam porozmawiasz z naszą pomocą techniczną. Infolinia działa w godzinach 8-16 od poniedziałku do piątku.

Nie. Zadaniem naszego systemu MPS jest monitorowanie urządzenia, naprawa usterek, rozliczanie na podstawie wydruków stron i wysyłanie materiałów eksploatacyjnych w związku z tym nie będziemy przetwarzać żadnych danych które drukujesz.

Szukasz innego rodzaju Usługi Zarządzania Drukiem (MPS)?

Male and female using a Brother printer

MPS Essential

Dla firm, które potrzebują prostego rozwiązania w zakresie drukowania.

MPS Essential
Female wearing a red top sat at a desk working on a computer around stationary with a Brother printer on the desk

MPS Professional

Dla firm, które potrzebują prostego rozwiązania w zakresie drukowania, z możliwością ulepszenia niektórych funkcji.

MPS Professional