1. Home Brother
  2. Rozwiązania biznesowe
  3. Usługa Zarządzania Drukiem (MPS)
  4. MPS Essential

Czym jest MPS Essential?

Usługa MPS (Managed Print Service) Essential to usługa, która upraszcza obsługę drukarek w Twojej firmie. Wybierz odpowiedni plan, a firma Brother automatycznie będzie dostarczać nowe, oryginalne materiały eksploatacyjne i szybko naprawi Twoje urządzenie, jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy. MPS Essential jest przygotowany z myślą o obsłudze klientów, posiadających od 1 do 3 drukarek.

Dzięki rozwiązaniu Brother MPS Essential wszystko staje się proste.

Jak działa MPS Essential

Green printer icon

Kup drukarkę

Wybierz odpowiedni model drukarki firmy Brother.

Green printer icon

Wybierz rodzaj umowy

Wybierz odpowiedni dla siebie rodzaj pakietu lub umowy.

Green spanner icon

Skonfiguruj drukarkę

Aktywuj drukarkę i korzystaj z usługi MPS.

Green calendar icon

Anuluj w dowolnym momencie

Brak zobowiązania, możesz anulować Umowę w dowolnym momencie

Dlaczego warto wybrać Brother MPS Essential dla swojej firmy?

Często zadawane pytania dotyczące MPS Essential

Jedynym wymaganiem jest to, aby drukarka mogła komunikować się z naszym systemem. Najlepiej, jeśli drukarka będzie bezpośrednio podłączona z Internetem za pomocą sieci LAN lub WiFi. Ten sposób jest najbardziej pewnym i bezpiecznym połączeniem. Opcjonalnie mamy tez możliwość obsługi urządzeń, podłączonych poprzez USB lub LAN, które nie są bezpośrednio podłączone do Internetu.

Po zaakceptowaniu umowy, wyślemy Ci e-mail aktywacyjny z prostymi instrukcjami podłączenia urządzenia do systemu MPS Essential.
Firma Brother wysyła wszystkie wymagane materiały eksploatacyjne typu: tonery, tusze, bębny oraz pojemniki na zużyty toner, wymagane do konkretnego modelu urządzenia. Zamówienia generowane są automatycznie i wysyłane na adres, jaki został przypisany do konkretnej drukarki MPS.

System MPS stale monitoruje stany materiałów eksploatacyjnych i zamawia je, gdy będą się wyczerpywać.

Usługa Brother MPS Essential jest bardzo prosta dla użytkownika, również pod względem rozliczeń. Na fakturze są wyłącznie opłaty za wydrukowane strony i one stanowią jedyną opłatę za usługę MPS. Okres rozliczeniowy dla tego typu umowy jest miesięczny. Faktury generowane są z dołu z 14 dniowym terminem płatności.

System zlicza wydruki stron w podziale na strony kolorowe i monochromatyczne. Drukowanie po obu stronach A4 tego samego arkusza papieru, liczone są jako dwa wydruki. Odpowiednio drukowanie na jednej stronie papieru A3, uznaje się za dwa wydruki, a drukowanie po obu stronach A3 tego samego arkusza papieru, uznaje się za cztery wydruki.
"Bez Pakietu wydruków" to umowa, w której płacisz za wydrukowane strony w danym okresie rozliczeniowym. Sprawdza się dla firm, u których ilości wydruków są znacząco różne w danych okresach rozliczeniowych. W tym przypadku rozliczenie jest bardzo proste, ponieważ stawka za wydruk strony jest mnożona przez ilość wydrukowanych stron. Jeśli w danym miesiącu wydrukujesz 100 stron, to otrzymasz fakturę za wydruk 100 stron. Jeśli wydrukujesz 1000 stron, to otrzymasz fakturę za wydruk 1000 stron. Prawda, że proste?

"Pakiet wydruków" to umowa dla tych którzy drukują regularnie i chcą dodatkowo oszczędzić. Jeśli zadeklarujesz się na stałe miesięczne ilości wydruków, to przygotujemy Ci pakiet, dzięki któremu będziesz płacił jeszcze mniej za wydrukowane strony. Przykładowo, jeśli miesięcznie drukujesz minimum 500 stron i wybierzesz taki pakiet, to otrzymasz lepszą cenę za wydruki. System zawsze będzie generował opłatę za pakiet wydruków oraz za strony po przekroczeniu pakietu. Jeśli wydrukujesz 800 stron, to na rozliczeniu otrzymasz opłatę za 500 stron w ramach pakietu oraz 300 dodatkowych stron poza pakietem. Cała opłata będzie tańsza niż w przypadku umowy „Bez pakietu wydruków”.

Jeśli drukujesz regularnie to więcej zaoszczędzisz decydując się umowę „Z pakietem wydruków”.

Proces uruchomienia usługi wygląda następująco:

  1. Klikając na link na stronach internetowych naszych Partnerów, wypełniasz formularz. Wybierasz rodzaj umowy lub pakietu, podajesz dane do umowy, dane do wysyłki materiałów eksploatacyjnych oraz dane kontaktowe. Na koniec zatwierdzasz warunki umowy MPS.
  2. Następnego dnia system MPS wyśle powiadomienie mail potwierdzający zawarcie umowy.
  3. W tym samym czasie system również wyśle link aktywacyjny do aktywacji urządzenia.
  4. Po aktywacji urządzenia, kontrakt rozpoczyna swoje działanie.

Aktywacja drukarki jest ostatnim krokiem do uruchomienia umowy MPS. Dzięki niej nasz system rozpocznie monitorowanie drukarki i będzie mógł automatycznie zamawiać materiały eksploatacyjne.

Aktywacja jest procesem, który podłącza drukarkę z naszym serwerem MPS i jest niezbędna do działania systemu.

Usługa MPS Essential jest przygotowana z myślą o klientach, którzy posiadają nowe urządzenie lub używane. Używane urządzenie to takie, które zostało kupione nie później niż 12 miesięcy od daty zakupu.

Jeśli masz problem techniczny z drukarką, to możesz zadzwonić na naszą Infolinię do naszej pomocy technicznej pod numer telefonu: 801 333 803 lub 22 500 94 94.

Możesz również zgłosić serwis, pisząc na adres e-mail: mps@brother.pl. Oprócz opisu usterki, nie zapomnij podać numeru seryjnego drukarki oraz dopisz swoje dane kontaktowe. Nasi technicy skontaktują się z Tobą w sprawie tego zgłoszenia.

Jeśli twoje zapytanie dotyczy pozostałych rzeczy typu: wysyłki materiałów eksploatacyjnych, rozliczenia, działania systemu MPS, itp. to również skontaktuj się z nami wysyłając maila na adres mps@brother.pl. Niezwłocznie odpiszemy na twoje zapytanie.

Jeśli masz problem techniczny z drukarką, to możesz zadzwonić na naszą Infolinię pod numer telefonu 801 333 803 lub 22 500 94 94 i tam porozmawiasz z naszą pomocą techniczną. Infolinia działa w godzinach 8-16 od Poniedziałku do Piątku.



Nie. Zadaniem naszego systemu MPS jest monitorowanie urządzenia, naprawa usterek, rozliczanie na podstawie wydruków stron i wysyłanie materiałów eksploatacyjnych w związku z tym nie będziemy przetwarzać żadnych danych które drukujesz.



Możesz zrezygnować z usługi MPS Essential, w dowolnym momencie. Skontaktuj się z firmą Brother poprzez e-mail: mps@brother.pl. W momencie anulowania należy zachować okres wypowiedzenia wynoszący co najmniej 3 miesiące.

Warunki Umowy Zarządzania Drukiem Brother MPS Essential

Szukasz innego rodzaju Usługi Zarządzania Drukiem (MPS)?

Female wearing a red top sat at a desk working on a computer around stationary with a Brother printer on the desk

MPS Professional

Dla firm, które potrzebują prostego rozwiązania w zakresie drukowania, z możliwością ulepszenia niektórych funkcji.

MPS Professional
 Kobieta i mężczyzna siedzą przy biurku z laptopem, kobieta stoi trzymając dokument mono, krzesła i rośliny

MPS Enterprise

Dla firm, które potrzebują kompleksowego rozwiązania, opartego na złożonych potrzebach w zakresie druku.

MPS Enterprise