1. Home Brother
  2. Rozwiązania biznesowe
  3. Usługa Zarządzania Drukiem (MPS)
  4. MPS Professional

Czym jest MPS Professional?

Usługa MPS (Managed Print Service) Professional to usługa, która ułatwia drukowanie w Twojej firmie. Wybierz plan odpowiedni dla Twojej firmy a firma Brother, automatycznie dostarczy nowe oryginalne materiały eksploatacyjne i szybko naprawi Twoje urządzenie, jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy. Ponadto damy Ci możliwość ulepszenia planu i uzyskania większej elastyczności w zakresie płatności, konserwacji i wsparcia. Głównym założeniem systemu MPS Professional była możliwość łatwej obsługi klientów posiadających od 1 do 20 drukarek.

Brother MPS Professional zapewnia prostotę jednocześnie dając dużą elastyczność.

Jak działa MPS Professional

Green calendar icon

Wybierz rodzaj umowy

Wybierz odpowiedni dla siebie pakiet lub płać za wydruki stron.

Green calendar icon

Podłącz drukarki do naszego systemu

Do wyboru będziesz miał kilka możliwości aktywacji usługi. Od najprostszej aktywacji z panelu LCD drukarki, po instalację poprzez przeglądarkę internetową.

Green calendar icon

Personalizacja

Wybierz czas trwania umowy, okres rozliczeniowy oraz inne opcje, które zwiększą twoją elastyczność.

Green calendar icon

Monitorowanie za pośrednictwem portalu

Monitoruj stan drukarek za pomocą łatwego w obsłudze portalu i kontroluj koszty drukowania w całej firmie.

Dlaczego warto wybrać Brother MPS Professional dla swojej firmy?

Więcej szczegółów na temat zalet Usługi Zarządzania Drukiem (MPS)

Często zadawane pytania dotyczące MPS Professional

Jedynym wymaganiem jest to, aby drukarka mogła komunikować się z naszym systemem. Najlepiej, jeśli drukarka będzie bezpośrednio podłączona z Internetem za pomocą sieci LAN lub WiFi. Ten sposób jest najbardziej pewnym i bezpiecznym połączeniem. Opcjonalnie mamy tez możliwość obsługi urządzeń, podłączonych poprzez USB lub LAN, które nie są bezpośrednio podłączone do Internetu.

Po zaakceptowaniu umowy, wyślemy Ci e-mail aktywacyjny z prostymi instrukcjami podłączenia urządzenia do systemu MPS Professional.

Firma Brother wysyła wszystkie wymagane materiały eksploatacyjne typu: tonery, tusze, bębny oraz pojemniki na zużyty toner, wymagane do konkretnego modelu urządzenia. Zamówienia generowane są automatycznie i wysyłane na adres, jaki został przypisany do konkretnej drukarki MPS.

System MPS stale monitoruje stany materiałów eksploatacyjnych i zamawia je, gdy będą się wyczerpywać.

Jest kilka wariantów dotyczących rozliczeń w zależności od wyboru rodzaju umowy. Na fakturze znajduje się opłaty za wydrukowane strony, monochromatyczne jak i kolorowe. Okresy rozliczeniowe są dostępne w zależności od wybranej umowy i mogą być miesięczne lub kwartalne. Faktury generowane są z dołu z 14 dniowym terminem płatności.

System zlicza wydruki stron w podziale na strony kolorowe i monochromatyczne. Drukowanie po obu stronach A4 tego samego arkusza papieru, liczone są jako dwa wydruki. Odpowiednio drukowanie na jednej stronie papieru A3, uznaje się za dwa wydruki, a drukowanie po obu stronach A3 tego samego arkusza papieru, uznaje się za cztery wydruki.

"Bez Pakietu wydruków" to umowa, w której płacisz za wydrukowane strony w danym okresie rozliczeniowym. Sprawdza się dla firm, u których ilości wydruków są znacząco różne w danych okresach rozliczeniowych. W tym przypadku rozliczenie jest bardzo proste, ponieważ stawka za wydruk strony jest mnożona przez ilość wydrukowanych stron. Jeśli w danym miesiącu wydrukujesz 100 stron, to otrzymasz fakturę za wydruk 100 stron. Jeśli wydrukujesz 1000 stron, to otrzymasz fakturę za wydruk 1000 stron. Prawda, że proste?

"Pakiet wydruków" to umowa dla tych którzy drukują regularnie i chcą dodatkowo oszczędzić. Jeśli zadeklarujesz się na stałe miesięczne ilości wydruków, to przygotujemy Ci pakiet, dzięki któremu będziesz płacił jeszcze mniej za wydrukowane strony. Przykładowo, jeśli miesięcznie drukujesz minimum 500 stron i wybierzesz taki pakiet, to otrzymasz lepszą cenę za wydruki. System zawsze będzie generował opłatę za pakiet wydruków oraz za strony po przekroczeniu pakietu. Jeśli wydrukujesz 800 stron, to na rozliczeniu otrzymasz opłatę za 500 stron w ramach pakietu oraz 300 dodatkowych stron poza pakietem. Cała opłata będzie tańsza niż w przypadku umowy „Bez pakietu wydruków”.

Jeśli drukujesz regularnie, to więcej zaoszczędzisz decydując się na umowę „Z pakietem wydruków”.

Proces uruchomienia usługi wygląda następująco:

  1. Partner firmy Brother przedstawi Ci warunki umowy MPS. Wybierasz razem z nim: rodzaj umowy lub pakietu, podajesz dane do umowy, dane do wysyłki materiałów eksploatacyjnych oraz dane kontaktowe. Partner wpisuje te dane do Portalu Cloud MPS.
  2. Następnym krokiem jest elektroniczny podpis umowy.
  3. Kiedy umowa będzie już podpisana, to otrzymasz od naszego Partnera link do aktywacji drukarek.
  4. Po aktywacji urządzeń, kontrakt rozpoczyna swoje działanie.

Aktywacja drukarki jest ostatnim krokiem do uruchomienia umowy MPS. Dzięki niej nasz system rozpocznie monitorowanie drukarki i będzie mógł automatycznie zamawiać materiały eksploatacyjne.

Aktywacja jest procesem, który podłącza drukarkę z naszym serwerem MPS i jest niezbędna do działania systemu.

Usługa MPS Professional jest przewidziana do uruchomienia umowy tylko dla nowych urządzeń.

Jeśli chcesz podłączyć używane urządzenie to musisz skorzystać z programu MPS Essential lub MPS Enterprise.

Jeśli masz problem techniczny z drukarką, to możesz zadzwonić na naszą Infolinię do naszej pomocy technicznej pod numer telefonu: 801 333 803 lub 22 500 94 94.

Możesz również zgłosić serwis, pisząc na adres e-mail: mps@brother.pl. Oprócz opisu usterki, nie zapomnij podać numeru seryjnego drukarki oraz dopisz swoje dane kontaktowe. Nasi technicy skontaktują się z Tobą w sprawie tego zgłoszenia.

Jeśli twoje zapytanie dotyczy pozostałych rzeczy typu: wysyłki materiałów eksploatacyjnych, rozliczenia, działania systemu MPS, itp. to również skontaktuj się z nami wysyłając maila na adres mps@brother.pl. Niezwłocznie odpiszemy na twoje zapytanie.

Jeśli masz problem techniczny z drukarką, to możesz zadzwonić na naszą Infolinię pod numer telefonu 801 333 803 lub 22 500 94 94 i tam porozmawiasz z naszą pomocą techniczną. Infolinia działa w godzinach 8-16 od Poniedziałku do Piątku.
Nie. Zadaniem naszego systemu MPS jest monitorowanie urządzenia, naprawa usterek, rozliczanie na podstawie wydruków stron i wysyłanie materiałów eksploatacyjnych w związku z tym nie będziemy przetwarzać żadnych danych które drukujesz.
Możesz wybrać okres umowy na 3, 4 lub 5 lat. Po tym okresie umowa przechodzi na czas nieoznaczony z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia. W trakcie trwania umowy masz zapewniony pełny serwis drukarek.

Wiele firm nie ma pewności, co do bieżących kosztów druku ani liczby drukowanych stron. Ciężko to samemu sprawdzić bez odpowiedniego audytu. Możesz skontaktować się z nami, a my pomożemy Ci to ustalić. Możesz również w przybliżeniu samemu ustalić, ile drukujesz sprawdzając, ile zużywasz papieru. Każda ryza to 500 kartek a karton zawiera 5 ryz papieru.

Możesz dowiedzieć się, ile stron wydrukowała Twoja firma, logując się do portalu klienta MPS. W zakładce rozliczenia możesz pobrać raport, który zawiera ilości wydrukowanych stron w danym okresie rozliczeniowym.

Szukasz innego typu Usługi Zarządzania Drukiem?

Male and female using a Brother printer

MPS Essential

Dla firm, które potrzebują prostego rozwiązania w zakresie drukowania.

MPS Essential
 Kobieta i mężczyzna siedzą przy biurku z laptopem, kobieta stoi trzymając dokument mono, krzesła i rośliny

MPS Enterprise

Dla firm, które potrzebują kompleksowego rozwiązania, opartego na złożonych potrzebach w zakresie druku.

MPS Enterprise