Dodane do koszyka
  1. Blog
  2. Rozwiązania
  3. 2021
  4. Trzy rozwiązania w zakresie etykietowania, które mogą wesprzeć firmy logistyczne i transportowe w realizacji dostaw.

Trzy rozwiązania w zakresie etykietowania, które mogą wesprzeć firmy logistyczne i transportowe w realizacji dostaw.

Wskutek pandemii COVID-19 zakupy w Internecie stały się jeszcze bardziej popularne.

Biorąc pod uwagę regularne i coroczne szczyty e-sprzedaży, firmy transportowe i logistyczne zostały zmuszone do sprawnego zarządzania jeszcze większą ilością przesyłek.

W sytuacji, gdy 70% klientów wybiera najtańszą opcję wysyłki zamówionego produktu1, można zauważyć, że dostawcy szukają innowacyjnych rozwiązań, które umożliwią zmniejszenie kosztów dostarczenia przesyłki do zamawiającego. Część organizacji niechętnie sięga po technologie, w związku z tym tylko 28% firm transportowych i logistycznych może określić siebie jako „zaawansowane cyfrowo”.2

W jaki więc sposób zastosowanie technologii druku w jednym istotnym obszarze może przynieść wzrost efektywności i wydajności pracy organizacjom z branży logistycznej i transportowej? Odpowiedzią na to pytanie jest - etykieta.

 

Zakupy online = wzrost ilości paczek

 Zwykle w ciągu roku europejscy przewoźnicy oraz ich zespoły logistyczne mogą spodziewać się 9,3 mld przesyłek.3 Jednak 2020 był przełomowy – eksperci branżowi uważają, że wirus COVID-19 przyspieszył rozwój handlu elektronicznego o 5 lat.4 Badania potwierdziły tę tezę, wykazując aż 74% wzrost liczby zakupów online od początku pandemii, wynika z nich również, że prawie połowa (45%) osób dorosłych otrzymało więcej przesyłek podczas lockdownu, niż zwykle. 5

Jednak każdego roku 3% paczek pozostaje niedoręczonych6, a najczęstszą tego przyczyną jest nieczytelna, zgubiona lub uszkodzona etykieta. Corocznie w UE7 zamawia się cztery miliardy produktów przez Internet, co oznacza, że niedostarczanych jest nawet 120 milionów zamówień z powodu niewłaściwego oznakowania.

 

Trzy rozwiązania w zakresie etykietowania, które przynoszą realną różnicę

Prosty fakt z życia przesyłki – nie ruszy w dalszą drogę bez czytelnej etykiety. Co w takim razie oznacza „złe etykietowanie”? Może to być brak etykiety, uszkodzony podczas transportu kod kreskowy, nieprawidłowe dane na oznaczeniu lub też wydrukowanie go w złym formacie.

Cokolwiek stanowi tego przyczynę, przesyłki z nieczytelnymi etykietami nie mogą być automatycznie sortowane i trafiają do procesu manualnego – co znacznie wydłuża i komplikuje cały proces dostawy. Dlatego potrzebne są rozwiązania w zakresie oznaczania, które minimalizują czas poświęcany na poprawianie błędów oraz zapewniają szybkie i sprawne dostawy przesyłek.
B20 - Transportation Logistics Schematic Solutions Blog Image

Logistyka w centrach dystrybucji i w procesie dostawy jest skomplikowana, a w każdym punkcie podróży etykieta na przesyłce musi być skanowana lub przetwarzana.
Poniżej przeczytasz o trzech sposobach druku etykiet, które mogą odmienić cały proces:
:

1.     Mobilne drukarki etykiet w magazynie

W szybko zmieniającym się środowisku możliwość sprawnego i dokładnego działania to pozornie niewielki, ale kluczowy element, któremu zawdzięczamy elastyczny oraz bezproblemowy proces dystrybucji. Zapewnienie pracownikom przenośnych drukarek daje im możliwość druku etykiet w każdym miejscu. Pozwala to znacznie zaoszczędzić czas i usprawnić cały mechanizm znakowania. Pomaga również w korygowaniu błędów od razu, dzięki czemu sam proces jest szybszy i dokładniejszy, a przy tym zapewnia ciągłość pracy w okresach wzmożonego ruchu.

2.     Przemysłowa technologia druku etykiet dla powierzchni magazynowych 

Szybkie tempo pracy w centrach realizacji zamówień i sortowniach wymaga przemysłowych drukarek wysokonakładowych, które poradzą sobie ze znacznym wzrostem ilości oznaczeń oraz spełniają wymagania w zakresie jakości druku. Rozmieszczenie tych urządzeń w kluczowych miejscach magazynu umożliwia tworzenie i drukowanie trwałych etykiet wysyłkowych, oznaczeń na palety, etykiet ostrzegawczych oraz identyfikatorów produktów, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.

W przypadku rozwiązań dedykowanych do centrów dystrybucji i zarządzania magazynem kluczowa jest szybkość przemieszczania i rotacji, do czego niezbędna jest dokładna dokumentacja. W tym procesie szczególnie pomocne są trwałe, wysokiej jakości etykiety do pakowania i dostawy.

 

3.    Mobilne urządzenia etykietujące do druku w drodze i w pojazdach dostawczych

Ostatni punkt dostawy jest krytyczną częścią wszystkich rozwiązań logistycznych. Bez względu na to, co działo się wcześniej, jest to moment, na podstawie którego klienci oceniają cały proces i podejmą wewnętrzną decyzję, czy chcą nadal zamawiać produkty od konkretnego sprzedawcy. Zapewnienie dostawcom drukarek mobilnych, które mogą mieć zawsze przy sobie, daje im możliwość drukowania wysokiej jakości etykiet i innych dokumentów, takich jak harmonogramy, dzienniki kierowców i potwierdzenia dostarczenia konkretnych przesyłek podczas pracy. Poprawia to identyfikację i usprawnia cały proces, sprawiając, że staje się on płynny i bezproblemowy, a przy tym finalnie wpływa na zadowolenie klienta.

Sprzedaż online za pomocą platform internetowych

Znaczna część dużych detalistów posiada procesy dystrybucyjne powiązane z rozwiązaniami logistycznymi. Jednak istnieją również opcje dedykowane sprzedawcom, którzy nie mają możliwości lub czasu, aby zająć się tą kluczową strefą biznesu.

Na przykład sprzedawcy detaliczni prowadzący sprzedaż za pośrednictwem platform internetowych lub centrów realizacji zamówień, takich jak Amazon, mogą skorzystać z usługi Fulfilment by Amazon (FBA), upraszczając i usprawniając w ten sposób proces dostawy. Wszystkie przesyłki w ramach FBA muszą być realizowane zgodnie z sześciostopniowym procesem tworzenia przesyłki, a etykietowanie jest istotnym elementem zapewnienia zgodności z jego standardami.

Platformy online, które wykorzystują kody kreskowe do śledzenia dostaw, wymagają, aby każda wysłana paczka była odpowiednio oznaczona za pomocą unikalnej etykiety ID – przy tym procesie sprawdzi się specjalistyczna drukarka etykiet, która przyspieszy etykietowanie poszczególnych partii towaru.

Wybór urządzenia z funkcją wycinania i drukowania kodów kreskowych pozwala na automatyczne wyodrębnienie odpowiednich kodów kreskowych z systemu i wydrukowanie ich na pojedynczych etykietach, zamiast drukowania wielu oznaczeń na arkuszach A4 za pomocą standardowej drukarki.

To ważne, aby etykiety pozostały czytelne i możliwe do zeskanowania przez cały okres ich użytkowania. Do tego potrzebne są wytrzymałe, wysokiej jakości etykiety, które spełniają rygorystyczne warunki procesu dystrybucji. Wybór termicznej drukarki etykiet o rozdzielczości 300 dpi zapewnia przejrzystość kodów kreskowych.

Warto zwrócić uwagę, że niektóre platformy pobierają opłaty za niezidentyfikowane zamówienia, więc zgodne z obostrzeniami etykietowanie jest niezbędne, aby uniknąć dodatkowych opłat.

 

Dowiedz się więcej, w jaki sposób Brother pomaga w bardziej efektywnym dostarczaniu towarów poprzez szereg usług z zakresu technologii druku. Sprawdź nasze specjalistyczne rozwiązania dla branży transportu i logistyki: https://www.brother.pl/labelling-and-receipts/all-labelling-machines

 

Źródła:

  1. McKinsey: "Parcel delivery - The future of last mile" - 2016
  2. .PWC: "Shifting patterns - The future of the logistics industry"
  3. https://ecommercenews.eu/europe-9-3-billion-parcels-in-2018/
  4. https://www.p3parks.com/whats-new/visions/is-covid-19-ecommerce-s-tipping-point
  5. https://modernretail.co.uk/black-friday-2020-how-to-successfully-prepare-for-peak-in-the-face-of-uncertainty/ - July 2020
  6. https://www.courierpoint.com/guides/info/lost-in-transit
  7. https://deliver4europe.eu/facts-figures/#:~:text=Four%20billion%20parcels%20are%20being,every%20year%20across%20the%20EU

 

Więcej Rozwiązania

Może ci się spodobać również

do góry