Jak detaliści mogą przygotować się na przyszłość?
W zmieniających się realiach handlu detalicznego jasne jest, że sprzedawcy muszą myśleć inaczej, aby przyciągnąć klienta i zachęcić do zakupów w ich sklepie. Jak mogą przygotować się na przyszłość?
• Połącz online z offline
Zamień sklepy w mini-centra dystrybucji, gdzie klienci zamawiają online i odbierają produkt ze sklepu lub wybierają natychmiastową dostawę. 34% sprzedawców detalicznych zgłosiło wzrost przychodów po uruchomieniu usługi "kliknij i odbierz".5 Alternatywnie sprzedawcy detaliczni mogą realizować zamówienia towarów, które mają w magazynie, a następnie dystrybuować je za pomocą dostawy lokalnej, takiej jak Uber Direct lub lokalni kurierzy.
• Promuj bezgotówkowe transakcje
Podczas surowych ograniczeń pandemicznych, kupujący czuli się bardziej komfortowo dzięki szybszym opcjom płatności bezdotykowych, które uważają za bezpieczniejsze i bardziej higieniczne. Doświadczeni sprzedawcy detaliczni wdrażają opcje, które pozwalają klientom płacić za pomocą preferowanej przez nich metody - karty, telefonu lub gadżetów technologicznych, takich jak smartwatch’e.
• Postaw na etyczne podejście
Sprzedawcy detaliczni, którzy wykazali się świadomością i wrażliwością społeczną podczas pandemii, zdobędą więcej klientów, gdy życie wróci do normy. 62% konsumentów twierdzi, że etyka - postrzegana jako uczciwe płacenie pracownikom, wspomaganie lokalnej społeczności lub dbanie o środowisko - jest dla nich ważniejsza niż w okresie przed pandemią i zwracają na to uwagę. To przekonanie jest najsilniejsze wśród kupujących w wieku 18-34 lat, a 64% z nich twierdzi, że zrobi wszystko, co w ich mocy, aby robić zakupy w firmach, które wykazują etyczną postawę społeczną.6
• Wykorzystaj media społecznościowe do sprzedaży
Większość platform społecznościowych skorzystała z możliwości "social-commerce". Facebook, Instagram i Snapchat uruchomiły funkcje e-commerce, a TikTok testuje je w Europie.7 Jednak, aby odnieść sukces w tych kanałach sprzedaży, musisz dopasować się do obowiązujących w nich form komunikacji. Sukces w "social-commerce" zależy od przyciągnięcia konsumentów treściami, które nie tylko są atrakcyjne, ale również sprzedają. Oznacza to, że nawet treści sprzedażowe muszą być ukierunkowane na zainteresowania użytkowników i pasować do estetyki platformy, na której się pojawiają.
Trudno jest jednoznacznie przewidzieć przyszłość handlu detalicznego, ponieważ pandemia tak bardzo przyspieszyła rozwój handlu online, że stare zasady już nie obowiązują.
Wiemy natomiast, że witryna sklepowa w nowej rzeczywistości powinna być widoczna wszędzie tam, gdzie skupiona jest uwaga klienta. A zdolność przyciągnięcia tej uwagi oraz wykorzystania okazji do sprzedaży, będą kluczem do sukcesu w nowym świecie handlu detalicznego.
Aby dowiedzieć się, w jaki sposób Brother pomaga sprzedawcom detalicznym zwiększyć wydajność, poprawić retencję klientów i utrzymać zysk, zapoznaj się z naszą szeroką gamą rozwiązań dla handlu detalicznego.
Źródła
1. euro.savills.co.uk/portugal/spotlight-european-retail-sep-20.pdf
2. mytraffic.io/en/european-high-streets-120-ranking-en
3. nielseniq.com: "Kolejny krok Europy w rozwoju handlu elektronicznego" - czerwiec 2021 r.
4. www.statista.com: "Wzrost handlu elektronicznego z powodu koronawirusa w Europie według kraju 2020" - kwiecień 2021 r.
5. etaileurope.wbresearch.com/blog/state-click-collect-2020-strategy
6. retailtimes.co.uk/socially-conscious-convenience-driven-retailers-set-to-win-post-pandemic-new-research-reveals/
7. retail-insight-network.com/features/is-social-media-ecommerce-on-the-rise-industry-experts-respond/