Dodane do koszyka
  1. Home
  2. Blog
  3. Biznes
  4. 2020
  5. Jaki kolor dobrać do logo firmy?
Biurko z dokumentami i laptopem

Jaki kolor dobrać do logo firmy?

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, a w biznesie logo jest symbolem marki, z którym jako pierwszym zetkną się Twoi klienci.
Kolory niosą ze sobą określone skojarzenia, a logotyp może zarówno zainteresować ludzi marką, jak i zniechęcić do niej.

Nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi na to pytanie, wszystko zależy od tego w jakim sektorze działa Twoja firma i kim są Twoi klienci.

W ramach świętowania Międzynarodowego Dnia Kolorów 21 marca, przedstawiamy kilka praktycznych porad, które przydadzą się przy podejmowaniu tej istotnej decyzji.

Kolor czarny

Czarny to jeden z najczęściej stosowanych kolorów przy projektowaniu logo, zwłaszcza  wśród organizacji, które chcą podkreślić swoje przywiązanie do tradycji.

Jeśli zdecydujesz się na minimalistyczne logo w czerni, Twoja marka będzie postrzegana jako luksusowa, ponadczasowa, a nawet owiana mgiełką tajemnicy.

Jednak czarnego, koloru symbolizującego również żałobę, powinny unikać marki, które chcą być kojarzone jako rodzinne, a także te oferujące produkty zdrowotne, czy np. przeznaczone dla dzieci.

Kolor niebieski

Niebieski to kolejny z popularnych kolorów logo, wykorzystywany chociażby przez markę Brother. Wskazuje na spokój, dojrzałość, uczciwość, rozsądek oraz inteligencję.

Jednak w związku z jego popularnością, należy zadbać o wyróżniający się wzór, aby Twój logotyp nie zniknął w zalewie innych w podobnym kolorze. Dobrym pomysłem jest dodanie do projektu sloganu, jak w przypadku marki Brother „At your side” (Zawsze po Twojej stronie).

Niebieskiego należy jednak unikać w przypadku firm z sektora spożywczego, a to dlatego, że jest postrzegany jako „nieapetyczny”. Ten fenomen wynika z faktu, że w naturze rzadko występują jadalne rzeczy o tej barwie.

Kolor czerwony

Czerwony to kontrowersyjny kolor, ponieważ może budzić bardzo skrajne skojarzenia – zarówno pasję, jak i złość. Wykorzystany w logo niesie silny przekaz, wyraźnie przyciąga uwagę, jest radosny oraz kojarzy się z nowoczesnością.

Według jednej z naukowych teorii, ludzie lepiej rozpoznają czerwień niż inne kolory, ponieważ dawniej ułatwiało nam to dostrzeżenie owoców na drzewach.

Wyrazistość czerwieni powoduje, że zdecydowały się na nią najbardziej rozpoznawalne marki na świecie takie jak Coca-Cola czy Netflix. Dla pokreślenia przekazu można połączyć czerwień z bielą, czernią lub żółcią.

Kolor zielony

Dzięki swojej uniwersalności, zieleń sprawdzi się w różnych markach, gdyż wiąże się ją ze spokojem, zaufaniem i bezpieczeństwem. 

Poprzez skojarzenie z roślinnością, często stosowany jest w logotypach, które chcą być postrzegane jako ekologiczne, zdrowe i naturalne.

To także symbol nowego życia i wzrostu, w efekcie czego sięgają po niego ambitne i odnoszące sukcesy marki, takie jak Starbucks, Android, Heineken i Land Rover.

Kolor brązowy

Jako kolor często występujący w naturze, brąz ma podobne konotacje co zieleń i zwykle kojarzy się z produktami organicznymi lub ekologicznymi. Dodatkowo ten kolor najbardziej pasuje do firm oferujących rzeczy przeznaczone do stosowania na świeżym powietrzu, a także do sprzedających brązowe produkty, takie jak kawa czy czekolada.

Zazwyczaj brązowe logo mają „męski” charakter, kreują wrażenie surowości i solidności, a także  rustykalności.

Ten kolor przeważnie nie sprawdza się u firm z sektora rozrywki, finansów i IT.

Kolor pomarańczowy

Pomarańcz to żywy i wesoły kolor. Zazwyczaj nie spotyka się go w logotypach organizacji biznesowych, ani marek o poważnym, luksusowym charakterze.

Pomarańcz często wykorzystuje się w markach o przystępnych cenach i solidnej jakości. Sprawdza się także w sektorze turystycznym np. w logo linii lotniczych EasyJet.

Ponadto, w wielu kulturach azjatyckich, kolor ma religijne konotacje, zwłaszcza w buddyzmie i hinduizmie.

Kolor żółty

Kolor żółty w logo kreuje wokół organizacji atmosferę dobrego samopoczucia. Przywodzi na myśl słońce, radość i zabawę. Zwykle wybierają go marki związane z rozrywką, w odróżnieniu od organizacji o poważnym, biznesowym charakterze.

Ponadto „soczystość” tego koloru może stymulować apetyt, z czego korzystają sieci restauracji, jak McDonald’s i Subway. Dodatkowo dzieci bardziej entuzjastycznie reagują na kolory podstawowe, takie jak żółty, dlatego jest on często wykorzystywany przez marki skierowane do najmłodszych.

Kolor różowy

Tradycyjnie różowy postrzegany jest jako kolor „kobiecy”. Jednak w ostatnich latach, wraz z nadejściem popularności odcienia „millennial pink”, róż stał się bardziej neutralny płciowo.

Różowe logo są wesołe i serdeczne, a przy tym przywołują wspomnienia z dzieciństwa. W związku z tym, że nie jest on często wykorzystywany w identyfikacji wizualnej, wybór tej barwy pozwoli wybić się z tłumu innych marek.

W Japonii tradycyjnie róż kojarzony jest z wiosną, taką barwę mają kwitnące wtedy kwiaty wiśni. Ponadto symbolizuje młodość i dobre zdrowie.

Aby Twoja organizacja nabrała kolorów, dowiedz się w jaki sposób zrobić świetne pierwsze wrażenie przy zastosowaniu kolorowych urządzeń atramentowych z naszej oferty dla firm – kliknij tutaj https://www.brother.pl/printers/a3-inkjet

Więcej Biznes

Może ci się spodobać również

do góry