Dodane do koszyka
  1. Blog
  2. Środowisko
  3. 2020
  4. Trzy ekologiczne strategie w biurze
AdobeStock_303600691

Trzy ekologiczne strategie w biurze

Coraz częściej zauważamy, jak ważne jest dbanie o środowisko.

Staramy się ograniczać plastik, jeść mniej mięsa, jak również chodzimy z własną bawełnianą torbą na zakupy - to wszystko jedynie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę kondycji Ziemi. Aby mieć realny wpływ na ekologię, musimy te działania przenieść na każdy aspekt naszego życia, również na pracę gdzie spędzamy średnio 40 godzin tygodniowo.

Według danych z raportu Green Generation aż 76% firm uwzględnia ekologię w swoich strategiach działania, jednak nadal pozostaje odsetek tych, które postępują wbrew środowisku i nie dbają o jego dobro.[1]

Tymczasem nasza planeta znalazła się w momencie, w którym szczególnie potrzebuje pomocy. Jeśli firmy będą podejmowały świadome działania na rzecz ochrony środowiska, będziemy mogli dalej cieszyć się pięknem natury. Brother wspiera i promuje zachowania proekologiczne pracowników oraz inspiruje ich do dalszych, samodzielnych aktywności w tym kierunku.

Poniżej przedstawiamy kilka praktyk, które można wdrożyć w firmie w celu poprawy sytuacji środowiska naturalnego.

Chroń drzewa – oszczędzaj papier

Przede wszystkim powinniśmy zredukować ilość wykorzystywanego przez firmę papieru. Pamiętajmy, że nie musimy drukować wszystkich dokumentów. W dobie cyfryzacji możemy z nich korzystać w formie elektronicznej. Kolejnym nawykiem, który warto wprowadzić w miejscu pracy, jest drukowanie dwustronne, a także ponowne wykorzystanie kartek, które mają zadrukowaną tylko jedną stronę. Według danych Greenpeace rocznie, na całym świecie produkuje się aż 367 mln ton papieru. Część jest wytwarzana z makulatury, jednak gdyby tak nie było, musielibyśmy wyciąć aż 6 miliardów drzew i zużyć 10 milionów ton wody[2].

Stosuj 3R (Reduce – Reuse – Recycle)

Pierwszym krokiem do wprowadzenia zasad recyclingu w przedsiębiorstwie jest postawienie koszy na śmieci, które umożliwią ich sortowanie. Dzięki temu wyrzucone przez nas odpady mogą dostać nowe życie, ponieważ zostaną przetworzone i wykorzystane ponownie. To samo dotyczy urządzeń elektrycznych. Gdy jedno przestanie działać, możemy oddać je z powrotem do producenta, który odzyska surowce wtórne, przydatne w produkcji kolejnych produktów.

Brother stara się minimalizować wpływ na środowisko poprzez powtórne wykorzystanie surowców przy produkcji nowych urządzeń. Nasza polityka obejmuje zarówno recykling zużytych tuszy i tonerów, jak i utylizację urządzeń w ramach gospodarki okrężnej.

Klienci w bardzo szybki i prosty sposób mają możliwość darmowego zwrotu wyeksploatowanych artykułów, które następnie są utylizowane w centrach specjalnie do tego przeznaczonych. W ten sposób nie tylko przyczyniają się do poprawy środowiska, ale również wspierają organizację charytatywną Cool Earth, która ratuje lasy deszczowe.

Oszczędzaj zasoby

Nadmierne zużywanie energii to zjawisko, z którym boryka się wiele biur. Codzienne korzystanie z wielu urządzeń w tym samym czasie wymaga zasilenia praktycznie przez cały dzień. Sposobem na zminimalizowanie tego problemu jest wyposażenie biura w urządzenia i narzędzia energooszczędne. Warto również zadbać o to, aby w ciągu dnia pracownicy jak najwięcej korzystali ze światła dziennego – wpłynie to nie tylko na ich samopoczucie i komfort pracy, ale również na zminimalizowanie zużycia energii elektrycznej. Jak jeszcze możemy ograniczyć zużywanie energii? Przede wszystkim wyłączajmy urządzenia z sieci zawsze wtedy, kiedy z nich nie korzystamy. Oszczędzanie rzeczywiście może się opłacić – również koszty utrzymania biura mogą znacznie się obniżyć.

Firma odpowiedzialna społecznie

Brother od początku istnienia propaguje idee środowiskowe. Wśród jej działań wyróżnić możemy akcję Click for the Earth, w ramach której przekazywane są dotacje na między innymi: ochronę lasów, redukcję emisji C02, czy też powstrzymywanie globalnego ocieplenia. Click for the Earth to część szerszych działań – Brother Earth, które rozwiązują problemy środowiska na całym świecie.

Działania na rzecz ochrony środowiska powinny być wpisane w strategię każdej firmy. Zmiana nawyków w miejscu pracy buduje wizerunek firmy jako odpowiedzialnej społecznie oraz wpływa na zmianę postawy u pracowników.

Jako marka świadoma tych potrzeb, pragniemy kreować zachowania proekologiczne wśród naszych konsumentów. Jak dotąd udało nam się przeprowadzić między innymi akcję sadzenia drzew w Parkach Narodowych na Polesiu, w Chojnowie, w Górach Stołowych, jednak na tym nie poprzestajemy. Wciąż realizujemy strategie proekologiczne, wzmacniając markę odpowiedzialną za zmiany społeczne.

Więcej Środowisko

Może ci się spodobać również

do góry