1. Home
  2. tonerbenefit
  3. Jak zaoszczędzić na urządzeniach Brother

Pierwszym wydatkiem związanym z nabyciem nowego urządzenia jest jego zakup. Można go analizować na wiele sposobów. Osoby zainteresowane zakupem nowego sprzętu mogą porównywać ceny różnych modeli dostępnych na rynku, ich parametry, a czasem nawet design. Jednak jest jeszcze jedna bardzo istotna zmienna, o której powinni pamiętać klienci stawiających wysokie wymagania urządzeniom – całkowity koszt posiadania. To ona decyduje ostatecznie o tym, jakie koszty będziemy ponosić w przyszłości
w trakcie eksploatacji danego modelu.

  • Koszt zakupu jest istotny, ale równie ważne są ceny materiałów eksploatacyjnych
  • Odpowiednio wybierając urządzenie zyskujemy niezawodność i niski koszt pojedynczego wydruku
  • Oryginalne tonery mogą mieć korzystny wpływ na wydajność i bezproblemową pracę urządzeń

Jak wynika z badania Brother, przeprowadzonego w 2017 r. wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z Polski, firmy traktują druk jako istotny element swojej działalności. Deklarują one jednocześnie, że chciałby oszczędzać. Jednak po bardziej szczegółowej analizie okazuje się, że większość z nich nie wdraża rozwiązań pozwalających na optymalizację kosztów druku. Jak zatem można oszczędzać na urządzeniach? Wybierając drukarkę czy urządzenie wielofunkcyjne powinno się przeanalizować szereg czynników, które składają się na wydatki związane z użytkowaniem sprzętu drukującego.

W przypadku urządzeń biurowych na TCO, czyli na całkowity koszt posiadania (ang. total cost of ownership) wpływa kilka istotnych czynników. O ile początkowe koszty związane
z zakupem i instalacją urządzenia przeważnie są stosunkowo niskie, to w przypadku firm czy instytucji drukujących dużo i często problematyczne mogą okazać się dwa inne czynniki – regularny zakup materiałów eksploatacyjnych oraz bieżące koszty związane z utrzymaniem urządzenia. Obie kwestie częściowo nakładają się, jeżeli przeanalizujemy miesięczne koszty nabycia tonerów. W przypadku szeregu urządzeń – bo przecież organizacje wymagają wielu modeli – są one dosyć wysokie. W związku z tym cześć użytkowników decyduje się na tańsze, nieoryginalne zamienniki materiałów eksploatacyjnych. Takie rozwiązanie na krótszą metę może wydawać się korzystne. Jednak zamienniki, zwłaszcza te niskiej jakości, nie gwarantują optymalnej jakości druku i mogą powodować problemy z urządzeniami, a w skrajnym przypadku ich awarię i kosztowne przestoje.

Decydując się na urządzenia Brother można uniknąć tego problemu stosując oryginalne tonery z serii TonerBenefit. Nie muszą one też być drogie. W cenie 99 zł za toner zyskujemy pewność, że laserowe urządzenie wielofunkcyjne lub drukarka z tej serii będą działać nie tylko niezawodnie, ale również wydajnie. Pod pojęciem „wydajności” kryje się kilka kwestii. Po pierwsze stawiając na dedykowane tonery mamy pewność, że są one w stu procentach kompatybilne z serią drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych Brother TonerBenefit. Będą one też pracować w taki sposób, jaki zakłada producent. Będą gwarantować szybką pracę urządzeń oraz estetyczne i trwałe wydruki. Pozwolą uniknąć uszkodzeń wewnętrznych elementów czy zespołów utrwalających urządzeń. Dzięki nim zapewnimy ciągłość oraz wysoką kulturę pracy urządzeń. Ciągła gotowość do pracy oraz niezawodność działania jest jednym z kluczowych czynników związanych z pracą biura. Również koszt pojedynczego wydruku będzie niższy. Nie oznacza to wcale kompromisu pomiędzy jakością wydruku a jego ceną.

Rozważając koszty posiadania i użytkowania urządzeń biurowych warto przeanalizować wszystkie wymienione czynniki. Decydując się na modele Brother TonerBenefit wybieramy długoterminowe oszczędności, a zarazem niski koszt posiadania i użytkowania urządzeń. Dzięki temu przez długi czas nie będziemy musieli się już martwić o koszty związane
z drukiem w firmie.

Powrót do strony głównej