Brother logo
All about Brother, retro typewriter extreme close up

Jesteśmy na rynku od ponad 50 lat

Brother to światowy dostawca i producent sprzętu elektronicznego.

Brother Polska zajmuje się sprzedażą, marketingiem, wsparciem technicznym, magazynowaniem i dystrybucją.

 

Firma Brother, założona w 1908 roku w Nagoi w Japonii, jest od ponad 50 lat obecna na rynku europejskim.

Oferujemy produkty i usługi klientom na całym świecie dzięki 17 zakładom produkcyjnym (w tym czterem fabrykom Brother Industries, Ltd.) i 52 placówkom handlowym w 44 krajach i regionach na świecie (według danych z kwietnia 2013 r.).

Obecnie linia produktów firmy Brother obejmuje nie tylko maszyny do szycia dla domu i przemysłu, ale również maszyny przemysłowe oraz sprzęt informacyjny i komunikacyjny - drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, faksy, drukarki etykiet i skanery wraz z oryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi i akcesoriami Brother.

Naszym klientom na całym świecie pomagamy działać efektywniej. Tworzymy rozwiązania, które inspirują do wyznaczania sobie nowych celów. Inspiracją i celem dla nas są słowa „At your side” - po Twojej stronie.  To znacznie więcej niż tworzenie i udoskonalanie produktów dobrych – to także filozofia firmy Brother, aby oferować swoim klientom produkty najlepsze w swojej klasie i unikatowe.

Firma Brother istnieje w Polsce od 2005 roku. Początkowo była przedstawicielstwem Brother International Austria GmbH Sp. z o.o., które 1 września 2008 roku przekształcono w Brother Polska Sp. z o.o.

 

Podpisanie Traktatów Rzymskich przez Francję, Republikę Federalną Niemiec, Włochy, Belgię, Holandię i Luksemburg ustanowiło Europejską Wspólnotę Gospodarczą. Reakcja firmy Brother na to wydarzenie przyczyniła się do globalnego wzrostu i rozwoju przedsiębiorstwa. 

„Jones Sewing Machines” była dobrze znaną w Wielkiej Brytanii marką, jednak brak inwestycji uniemożliwiał jej rozwój. Decyzja o przejęciu fabryki ugruntowała pozycję firmy Brother w Wielkiej Brytanii.

Produkt ten, zbudowany w fabrykach Brother, zainspirował firmę do przekierowania oferty produktowej w stronę technologii biurowych. Był to ważny krok, któremu firma Brother zawdzięcza obecny profil działalności.

Po podjęciu decyzji o zróżnicowaniu oferty elektroniczne maszyny do pisania firmy Brother szybko zyskały światowe uznanie i przyczyniły się do dalszego rozwoju firmy. Firmę Brother uznano za lidera innowacyjności w technologii biurowej.

W tamtym czasie faks był uważany za podstawowe narzędzie komunikacji biurowej. Firma Brother tworzyła produkty małe, efektywne i przede wszystkim konkurencyjne. Faks w znacznym stopniu przyczynił się do rozszerzenia asortymentu firmy.

Firma potwierdziła swoją innowacyjność tworząc całkowicie oryginalną koncepcję w dziedzinie technologii dla produkcji etykiet. Zapoczątkowała ona serię przełomowych rozwiązań i stworzyła szeroką ofertę produktów do etykiet – obecnie są uznawane za jedne z najbardziej niezawodnych na rynku.

Efektem innowacyjności technologicznej, charakteryzującej produkty Brother, był przełom w integracji wielu funkcji w jednym urządzeniu: stworzenie pierwszej wielofunkcyjnej drukarki laserowej. Do istniejącej drukarki laserowej firma Brother dodała funkcję skanowania, faksowania oraz telefonu, wyznaczając nowe standardy dla konkurencji i tworząc zupełnie nową kategorię produktów.

Firma Brother zdobyła mocną pozycję na rynku laserowych urządzeń wielofunkcyjnych i sukcesy kontynuowała w technologii atramentowej. Dzięki temu powstało wiele produktów mniejszych i jeszcze cichszych, ale równie funkcjonalnych, co urządzenia laserowe. 
Mobilne drukowanie stało się możliwe dzięki temu zminiaturyzowanemu produktowi, jedynemu w swoim rodzaju — tak małemu i jednocześnie tak wydajnemu. Stał się innowacyjną odpowiedzią na wyzwania związane z mobilnym stanowiskiem pracy i obecnie jest ceniony przez wiele przedsiębiorstw, dla których ważna jest mobilność. 

Przełomem na miarę XXI wieku było urządzenie RL-700S, powstałe na bazie wieloletniego doświadczenia firmy Brother w produkcji urządzeń drukujących - rozszerzyło ono ofertę firmy o znaczniki RFID (chipy). Dzięki najnowszemu osiągnięciu firmy Brother zwykle bardzo wysokie koszty wdrożenia tej technologii są obniżane do minimum.