Umowa Zarządzania Drukiem Brother MPS Essential

Umowa Zarządzania Drukiem Brother MPS Essential - dalej "Umowa" zawarta przez Brother Central and Eastern Europe GmbH z siedzibą w Wiedniu, 1230, przy ul. Pfarrgasse 58, NIP: ATU15068708, zarejestrowaną przez Sąd w Wiedniu pod numerem FN31757b, reprezentowaną przez Minoru Jihira, Managing Director oraz Stefka Grozeva, Certified Officer, zwaną dalej „Brother”,

a podmiotem określonym przez jego reprezentanta w formularzu zgłoszenia, za pośrednictwem strony internetowej pod adresem https://mpsessential.pl.azure.uat.brother.eu.com, przed zawarciem Umowy, zwanym dalej „Klientem”

Klient i Brother zwani dalej „Stroną” lub „Stronami”.

Zważywszy, że:

- warunki Umowy obowiązują jedynie w obrocie profesjonalnym tzn., Brother zastrzega sobie uprawnienie do zawarcia Umowy jedynie z podmiotami będącymi: osobą prawną, osobą fizyczną lub jednostką organizacyjną nie mającą osobowości prawnej, prowadzącą we własnym imieniu i na własną rzecz aktywną działalność gospodarczą lub zawodową na terytorium Polski, tym samym wyłącza się możliwość zawarcia niniejszej Umowy z konsumentem,

- Klient wraz z zakończeniem  procesu aktywacji usługi za pośrednictwem autoryzowanego sprzedawcy Brother MPS Essential oraz po zatwierdzeniu warunków niniejszej Umowy zobowiązuje się przestrzegać warunków Umowy, a jednocześnie

- osoba działająca w imieniu Klienta potwierdza, że Klient spełnia warunek działania w obrocie profesjonalnym, jest należycie upoważniona do zawarcia Umowy, umocowanie nie wygasło ani nie zostało ograniczone, posiada wymagane uprawienia, zgody, zezwolenia i kwalifikacje, niezbędne do skutecznego zawarcia Umowy,

Strony zawierają niniejszą Umowę na następujących warunkach.

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Brother zobowiązuje się do odpłatnego świadczenia usług zarządzania drukiem na zasadach określonych niniejszą Umową w zakresie wskazanym w §3 Umowy.
  2. Świadczenie Usług rozpoczyna się wraz z dniem aktywacji na Koncie Klienta ostatniego z zakupionych w ramach Umowy urządzeń/sprzęt, nie później jednak niż w terminie 3 (słownie: trzech) miesięcy od daty podpisania Umowy.
  3. Dzień rozpoczęcia świadczenia usług zarządzania jest również dniem początkowym okresu rozliczeniowego wykorzystywanego do celów dokonania rozliczenia przez Brother Usług świadczonych w ramach Umowy.

§ 2 DEFINICJE

  1. Usługi – oznaczają usługi zarządzania drukiem, określone szczegółowo w § 3 Umowy, a realizowane przez Brother na rzecz Klienta na podstawie Umowy,
    Cennik Usług – wartości cen stosowanych do wyliczenia Opłaty, Cennik dostępny jest w Portalu pod adresem: https://mpsessential.pl.azure.uat.brother.eu.com
  2. Opłaty – to Opłata Abonamentową, Opłata za Wydruk oraz wszelkie inne opłaty należne Brother w danym Okresie rozliczeniowym zgodnie z Umową.
  3. Opłata Abonamentowa – oznacza stałą kwotę wynagrodzenia za ustalony w Portalu miesięczny Pakiet Wydruków.
  4. Opłata za Wydruk – oznacza jednostkową cenę za Wydruk wskazaną w Portalu, stanowiącą wynagrodzenie dodatkowe doliczane w przypadku przekroczenia ilości Wydruków objętych opłatą abonamentową w ramach Pakietu Wydruków.
  5. Opłata Eksploatacyjna – kwota należna za dostawę materiałów eksploatacyjnych dla Sprzętu zdefiniowanego w Koncie Klienta, a ustaloną i płatną na zasadach określonych w § 5 Umowy, jako:
    a. Stała kwota opłaty abonamentowej, wskazana na Koncie Klienta za z góry ustaloną ilość wydruków do wykorzystania przez Klienta w danym Okresie Rozliczeniowym oraz
    b. równowartość opłat za dodatkowe wydruki wykonane przez Klienta w danym Okresie Rozliczeniowym po przekroczeniu wartości wydruków objętych opłata abonamentową określona na Koncie Klienta.
  6. Wydruk - oznacza wydruk lub kopię do formatu A4. W rozumieniu niniejszej definicji wydruk oznacza stronę w formacie A4, na której Drukarka umieści dowolną ilość tuszu lub tonera. Drukowanie po obu stronach A4 tego samego arkusza papieru uznaje się za dwa wydruki przetworzone przez drukarkę. Odpowiednio drukowanie na jednej stronie papieru A3 uznaje się za dwa wydruki w formacie A4 przetworzone przez drukarkę, a drukowanie po obu stronach A3 tego samego arkusza papieru uznaje się za cztery wydruki w formacie A4 przetworzone przez drukarkę.
  7. Pakiet Wydruków - oznacza określoną w Portalu stałą ilość Wydruków wykupioną przez Klienta z dołu na dany okres rozliczeniowy w ramach opłaty abonamentowej.
  8. Procent Zadruku – oznacza wskazaną w Portalu wartość procentową zadruku strony A4 przez Sprzęt, ustaloną na podstawie wydajności Materiałów Eksploatacyjnych jako zakładane zużycie Materiałów Eksploatacyjnych przy Wydrukach, którego wartość uwzględniania jest w Opłacie za wydruk, przy czym wskazane w portalu ceny dotyczą 5% pokrycia wydruków monochromatycznych oraz 20% pokrycia wydruków kolorowych.
  9. Konto Klienta (Portal)– oznacza konto internetowe na stronie https://online.brother.pl, Klient uzyska dostęp do Portalu z możliwością konfigurowania Usług, wykorzystując dane logowania otrzymane od Brother,
  10. Materiały Eksploatacyjne – oznacza oryginalne tusze i tonery, bębny, pasy transmisyjne oraz pojemniki na zużyty toner (w zależności od modelu urządzenia) oznaczone marką BROTHER i dystrybuowane przez Brother lub podmioty trzecie działające w porozumieniu z Brother.
  11. Okres Rozliczeniowy – oznacza miesiąc kalendarzowy, który kończy się każdego ostatniego dnia miesiąca,
  12. Dni robocze - oznaczają wszystkie dni tygodnia z wyłączeniem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
  13. Prawa Własności Intelektualnej - oznacza prawa autorskie, prawa do oprogramowania, prawa do baz danych, patentów i wynalazków, znaków towarowych, nazw domen, wzorów, know-how, tajemnic handlowych i innych informacji poufnych, w każdym przypadku, czy to zarejestrowanych czy niezarejestrowanych, w tym wnioski o rejestrację i prawo do ubiegania się o rejestrację w oparciu o którekolwiek z praw wymienionych powyżej, które mogą być zarejestrowane w dowolnym miejscu na świecie, oraz wszelkie inne prawa na całym świecie o podobnym zakresie.
  14. Sprzęt – oznaczone marką BROTHER nowe drukarki oraz urządzenia wielofunkcyjne, nabyte w dniu zwarcia Umowy, a także urządzenia zakupione jako fabrycznie nowe nie później niż 12 miesięcy przed zawarciem Umowy.

§ 3 ZAKRES USŁUG

  1. Na warunkach niniejszej Umowy Brother, za stosownym wynagrodzeniem, zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Klienta Usług polegających na:
    a. udzieleniu porad dotyczących prawidłowego eksploatowania Sprzętu przy wykorzystaniu infolinii Brother (nr telefonu: 801 333 803) albo z wykorzystaniem Konta Klienta,
    b. wsparciu serwisowym w przypadku awarii Sprzętu,
        a. w przypadku zgłoszenia awarii w czasie 8 godzin od momentu zgłoszenia awarii przez Klienta, czas reakcji serwisu dotyczy zgłoszeń awarii dokonanych w dni robocze (poniedziałek - piątek), w godzinach 8.00 - 16.00.
        b. W przypadku rejestracji zgłoszenia awarii poza wskazanym przedziałem czasowym, czas reakcji serwisu rozpoczyna się od następnego dnia roboczego. Za reakcję serwisową uznaje się kontakt telefoniczny z użytkownikiem końcowym, w czasie, którego podjęta zostanie próba rozpoznania przyczyn awarii urządzenia oraz podany zostanie przybliżony termin wizyty pracownika wsparcia technicznego. Standardowy czas naprawy wynosi 3 dni robocze od terminu przyjęcia zgłoszenia usterki. Niezbędny czas na dokonanie naprawy/przybycie pracownika wsparcia technicznego może się ulec wydłużeniu o czas niezbędny do wysyłki niezbędnych części do podanej lokalizacji. Każdy Sprzęt objęty warunkami niniejszej Umowy podlega usłudze serwisu w miejscu instalacji,

    c. Zapewnieniu Materiałów Eksploatacyjnych i ich dostawy zgodnie z ust. 6 I 7 poniżej, udostępnieniu i zapewnieniu funkcjonowania Konta Klienta, w celu zapewnienia komunikacji z Klientem dla wykonania Usług wskazanych w pkt. A-c powyżej oraz dostarczania Klientowi informacji służących optymalizacji korzystania przez niego ze Sprzętu.

 2. Czynności wyszczególnione w pkt. 1 a, b, c, będą wykonywane przez autoryzowany przez Brother podmiot, dysponujący przeszkolonym i profesjonalnym personelem.

 3. Przed przystąpieniem do świadczenia Usług każdorazowe zgłoszenie przez Portal będzie zawierało szczegółowe informacje, czy Klient wykupił Usługę z Pakietem Wydruków czy bez Pakietu Wydruków.

 4. W przypadku Klienta z wykupionym Pakietem Wydruków zgłoszenie przez Portal będzie zawierało dodatkowo następujące informacje:

     a. model(-e) drukarki;
     b. poziom subskrypcji (uzgodniona liczba stron kolorowych i monochromatycznych, które można wydrukować w każdym miesiącu w ramach standardowej opłaty miesięcznej);
     c. wylistowane Opłaty dla danego poziomu subskrypcji oraz ewentualną Opłatę za wszelkie dodatkowe kolorowe i monochromatyczne strony wydrukowane w danym Okresie  Rozliczeniowym.

 5. W przypadku Klienta bez wykupionego Pakietu Wydruków zgłoszenie przez Portal będzie zawierało dodatkowo następujące informacje:

     a. model(-e) drukarki;
     b. stałą opłatę za każdą wydrukowaną przez drukarkę stronę,

 6. Podpisując niniejszą Umowę Klient gwarantuje i deklaruje, że:

     a. występuje w obrocie profesjonalnym/biznesowym  i korzysta z drukarek w środowisku sieciowym podłączonym do Internetu,
     b. przyjmuje warunki Umowy i będzie je honorował,
     c. będzie korzystał z Usług przez cały okres obowiązywania Umowy,
     d. zapewni, że Sprzęt przez cały czas obowiązywania Umowy będzie podłączony do Internetu, sieci i Portalu,
     e. niniejszym upoważnia Brother do otrzymywania informacji i zdalnego łączenia się z drukarkami w celu dostarczenia Usług,  
     f. będzie stosował do Sprzętu wyłącznie oryginalne Materiały Eksploatacyjne dostarczone Klientowi zgodnie z Umową w Okresie jej obowiązywania,
    g. w okresie obowiązywania Umowy powiadomi Brother o każdorazowej zmianie lokalizacji Sprzętu,

 7. Dostawa Materiałów Eksploatacyjnych nastąpi w terminie dwóch dni roboczych od daty stwierdzenia w systemie Brother (na bazie danych z Portalu) konieczności dokonania wymiany dotychczasowych Materiałów Eksploatacyjnych lub w uzasadnionych przypadkach od dnia złożenia przez Klienta tradycyjnego zamówienia za pomocą Konta Klienta. Koszty dostawy Materiałów Eksploatacyjnych ponosi Brother.

 8. Materiały Eksploatacyjne zamawiane przez Klienta mogą służyć wykorzystaniu jedynie do pracy Sprzętu. W przypadku, gdyby zamówione Materiały Eksploatacyjne nie zostały przeznaczone do zastosowania wraz ze Sprzętem Brother może odmówić ich dostawy. Odmowa dostawy nie stanowi naruszenia Umowy i nie może stanowić podstawy dla jakichkolwiek roszczeń Klienta wobec Brother.

 9. Materiały Eksploatacyjne służą wykorzystaniu jedynie przez Klienta i nie mogą być udostępniane na jakiejkolwiek podstawie lub odsprzedawane innym podmiotom (zakaz wprowadzania do obrotu).

 10. W ramach Usług, w przypadku wystąpienia awarii Sprzętu Brother zobowiązuje się do zapewnienia reakcji na zgłoszenie awarii.

 11. Opłaty nie obejmują:

     a. usuwania usterek spowodowanych niewłaściwą eksploatacją Sprzętu (niezgodną z dostarczoną instrukcją obsługi), użycia materiałów lub części zamiennych nie dostarczonych przez Brother, uszkodzeń spowodowanych wahaniami napięcia i przepięciami w sieci elektrycznej oraz usterek powstałych z winy Klienta,
     b. prac związanych ze zmianą lokalizacji urządzeń,
     c. ponadnormatywnego zużycia Materiałów Eksploatacyjnych,
     d. utraconych korzyści czy jakichkolwiek szkód jakie poniósł Klient w przypadku niemożliwości korzystania ze Sprzętu, o ile inaczej nie uregulowano w § 9 niniejszej Umowy.

§ 4 OBOWIĄZKI KLIENTA

Klient zobowiązany jest:

  1. Utrzymywać Sprzęt w warunkach środowiskowych rekomendowanych w dokumentacji technicznej Sprzętu, w szczególności instrukcji jego obsługi lub użytkowania.
  2. Używać i konserwować Sprzęt zgodnie z zaleceniami producenta znajdującymi się w instrukcji obsługi lub użytkowania oraz innej dokumentacji odnoszącej się do Sprzętu.
  3. Zapewnienia stałego podłączenia Sprzętu do sieci Internet u Klienta Końcowego celem zapewnienia przez Brother najwyższej jakości świadczenia Usług, możliwości aktualizacji oprogramowania w Sprzęcie.
  4. Dokonać instalacji oprogramowania rekomendowanego przez Brother.
  5. Współpracować z Brother w zakresie rozwiązania pojawiających się problemów ze Sprzętem.
  6. Współpracować z Brother w celu zapewnienia komunikacji przy wykonaniu Usług za pośrednictwem Konta Klienta, na drodze telefonicznej, czy z wykorzystaniem poczty elektronicznej.
  7. Nie dokonywać jakichkolwiek napraw, Sprzętu przez podmioty inne niż autoryzowany przez Brother podmiot.
  8. Zapewnić Brother lub upoważnionym przez Brother podmiotom dostęp do Sprzętu w terminie wcześniej uzgodnionym,
  9. Zwrotu Brother zużytych Materiałów Eksploatacyjnych w sposób uzgodniony z Brother.
  10. Stosować oryginalne Materiały Eksploatacyjne.
  11. Wymieniać dostarczone Materiały Eksploatacyjne tylko i wyłącznie w sytuacji, w której materiał eksploatacyjny dotychczas wykorzystywany został w całości zużyty.
  12. Stosować się do porad i zaleceń udzielonych w ramach serwisu.
  13. Uiszczać płatności zgodnie z warunkami określonymi w Umowie.
  14. Do przestrzegania i nienaruszania Praw Własności Intelektualnej przysługujących Brother lub podmiotom związanym kapitałowo z Brother.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1. Klient dokonuje płatności na podstawie faktur VAT wystawianych przez Brother za każdy Okres Rozliczeniowy świadczenia Usług. Opłata abonamentowa jest płatna z dołu w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury przez Brother.
  2. W przypadku zakupu Pakietu Wydruków Klient będzie uiszczał na rzecz Brother stałą opłatę abonamentową za dany Okres Rozliczeniowy w wysokości wskazanej w Portalu.
  3. Faktury wystawiane będą w złotych polskich. W przypadku wykorzystania przez Klienta opłaconego Pakietu Wydruków w danym Okresie Rozliczeniowym do faktury doliczona zostanie dodatkowa opłata za Wydruk wyliczona według stawek określonych w Portalu.
  4. Opłata za Usługi będzie wpłacana na rachunek bankowy Brother wskazany na fakturze VAT.
  5. Informacja o wystawionych płatnościach oraz wysokość kwoty należności z tytułu Opłat realizowanych na rzecz Klienta będzie dostępna przez Konto Klienta/Portal.
  6. Brother zastrzega sobie prawo, po dwunastomiesięcznym okresie świadczenia Usług, do zmian wysokości Opłat o wskaźnik zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowany przez prezesa GUS za poprzedni rok kalendarzowy. Zmiana taka nie wymaga zmiany Umowy (postanowienia § 9 pkt 14 Umowy nie znajdują zastosowania).
  7. O zmianie Opłat Brother powiadomi Klienta w formie pisemnej z 1-miesięcznym wyprzedzeniem.
  8. Opłata Eksploatacyjna obejmuje wyłącznie wartość tych dostarczonych Materiałów Eksploatacyjnych, których zużycie odpowiada ilości Wydruków dokonanych z zachowaniem przyjętego Procentu Zadruku, z tym zastrzeżeniem, że wycena wskazana w portalu dotyczy zadruku 5% monochromatycznego i 20% kolorowego. W przypadku zamówienia przez Klienta Materiałów Eksploatacyjnych w ilości wyższej niż objętej w Opłacie, Klient zobowiązany jest dopłacić Brother różnicę Ceny Materiałów Eksploatacyjnych.
  9. Okresowo, co 12 miesięcy lub w momencie zakończenia Umowy (w zależności co nastąpi wcześniej), w celu ustalenia faktycznego poziomu zużycia Materiałów Eksploatacyjnych przez Klienta, Brother przeprowadzi weryfikację ilości dostarczonych przez Brother Materiałów Eksploatacyjnych oraz wykonanych przez Klienta Wydruków oraz Procentu Zadruków. Klient zobowiązany jest do współdziałania z Brother w przeprowadzanej weryfikacji Wydruków i Procentu Zadruku, w szczególności udostępnienia Sprzętu oraz udzielenia wszelkich informacji wskazanych przez Brother. Brother obciąży Klienta dodatkowym wynagrodzeniem w przypadku stwierdzenia ponadnormatywnego zużycia Materiałów Eksploatacyjnych i ponadnormatywnego Procentu Zadruku. Z tytułu wynagrodzenia za ponadnormatywne zużycie Materiałów Eksploatacyjnych zostanie wystawiona faktura stanowiąca rozliczenie okresu, w którym dokonano weryfikacji zużycia Materiałów Eksploatacyjnych i Procentu Zadruku. Warunki płatności określone w umowie znajdują zastosowanie do zapłaty za ponadnormatywne zużycie Materiałów Eksploatacyjnych.
  10. Zwrot niewykorzystanych Materiałów Eksploatacyjnych może odbyć się wyłącznie za zgodą Brother.
  11. Faktura VAT wystawiona przez Brother będzie wskazywać Opłatę za wydruk (tj. wartość dostarczonych Materiałów Eksploatacyjnych, których zużycie odpowiada ilości Wydruków dokonanych z zachowaniem przyjętego Procentu Zadruku).

§ 6 KONTAKT

W przypadku konieczności skierowania zawiadomień do Brother lub konieczności zgłoszenia uwag do świadczenia Usługi należy skorzystać z jednej z następujących metod:

  • pocztą elektroniczną: mps@brother.pl;
  • telefonicznie: 22 44 16 361;
  • listownie: Brother Oddział w Polsce (Dział MPS), ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa

§ 7 KOMUNIKACJA

  1. Powiadomienie Klienta w formie pisemnej przez Brother oznacza wiadomość przesłaną na adres e-mail Klienta, wskazany w Umowie.
  2. Powiadomienie w formie pisemnej Brother przez Klienta oznacza wiadomość przesłaną za pośrednictwem Konta Klienta, na adres e-mail Brother mps@brother.pl lub list polecony przesłany na adres siedziby Brother.
  3. Wszelka korespondencja kierowana przez Klienta do Brother lub przez Brother do Klienta, będzie uznana za dostarczoną i odpowiednio zarejestrowana natychmiast po umieszczeniu jej na naszej stronie internetowej lub na Koncie Klienta, 24 godziny po wysłaniu e-maila, lub po otrzymaniu potwierdzenia doręczenia listu.

§ 8 OKRES OBOWIĄZYWANIA I WYPOWIEDZENIE UMOWY

  1. O ile Umowie nie przewidziano dodatkowych odrębnych terminów i trybów rozwiązania Umowy, uznaje się że Umowę zawarto na czas nieoznaczony, a każdej ze Stron przysługuje prawo do jej rozwiązania za 3 (trzy) miesięcznym okresem wypowiedzenia.
  2. Brother jest uprawniony do zawieszenia świadczenia Usług na rzecz Klienta w dowolnym momencie, wymaganym jest jednak pisemne powiadomienie Klienta. Brother uprawniony jest do zawieszenia świadczenia Usług m.in. w przypadku braku terminowej zapłaty całości lub części Opłaty za dany Okres Rozliczeniowy aż do czasu uregulowania wymagalnej należności w całości
  3. W przypadku zawieszenia świadczenia (z innej przyczyny niż brak terminowej zapłaty Opłat) Usług Brother powiadomi Klienta o dacie wznowienia świadczenia Usług, a w okresie zawieszenia Usług nie będą naliczane żadne (mogą być one jednak należne i płatne za okres przed i po zawieszeniu).
  4. Brother niezależnie od uprawnień zawartych w Umowie ma prawo do jej rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku wystąpienia jednej z poniższych przyczyn:
      a. dopuszczenia się przez Klienta rażącego naruszenia którychkolwiek z zapisów Umowy lub gdy mimo pisemnego upomnienia skierowanego przez Brother, Klient nie zaprzestał naruszania oraz nie usunął skutków naruszenia w terminie 7 dni od otrzymania upomnienia,
      b. braku terminowej zapłaty całości lub części Opłaty za dany Okres Rozliczeniowy,
      c. postawienia Klienta w stan likwidacji lub ogłoszenia jego upadłości (restrukturyzacji).
  5. Klient niezależnie od uprawnień zawartych w Umowie ma prawo do jej rozwiązania ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
      a. dopuszczenia się przez Brother rażącego naruszenia którychkolwiek z zapisów Umowy pomimo upomnienia Brother przez Klienta i wezwania do zaprzestania naruszania oraz nie usunięcia skutków naruszenia w terminie 7 dni od otrzymania pisemnego upomnienia,
      b. postawienia Brother w stan likwidacji lub ogłoszenia jego upadłości (restrukturyzacji).

§ 9 GWARANCJA, ODSZKODOWANIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ I ZAPISY KOŃCOWE

  1. Niniejszym Klient oświadcza i gwarantuje, że:
      a. Klient zamawia i wykorzysta Usługi na własny użytek biznesowy, a nie w celu odsprzedaży, redystrybucji lub udostępniania osobom trzecim w inny sposób,
      b. Klient nie będzie korzystał z Usług w związku z jakąkolwiek działalnością w zakresie drukowania i/lub kopiowania lub w inny sposób na rzecz osób trzecich,
      c. wszelkie dane i informacje przekazane Brother przez Klienta, za pośrednictwem Konta Klienta lub w inny sposób w związku ze świadczeniem lub w celu świadczenia Usług (w tym, bez ograniczeń, adresy pocztowe i e-mail, informacje o metodzie płatności i opinie o Usługach) są prawdziwe, dokładne i kompletne na dzień ich przekazania, a Klient niezwłocznie powiadomi Brother o wszelkich zmianach w tym zakresie.
  2. Klient niniejszym przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że ponosi wyłączną odpowiedzialność za działania swoje, swoich pracowników, personelu i innych osób trzecich korzystających z Usług oraz za wszelkie wydrukowane materiały. Klient niniejszym zwalnia Brother i wszystkie podmioty z Grupy Brother z odpowiedzialności za wszelkie straty poniesione lub zasądzone od Brother i/lub Grupy Brother wynikające z lub w związku z:  
      a. Korzystaniem przez Klienta z Usług lub w jego imieniu i/lub użytkowaniem Sprzętu dostarczonego Klientowi przez Brother (w tym wszelkich materiałów wydrukowanych na Sprzęcie) oraz
      b. jakimkolwiek naruszeniem przez Brother niniejszej Umowy.
  3. Ani Brother, ani żaden podmiot z Grupy Brother nie ponosi odpowiedzialności za niemożność połączenia się, korzystania lub uzyskania dostępu do Usług, Sprzętu i/lub Materiałów eksploatacyjnych, która może wynikać z jakichkolwiek usterek, błędów lub problemów związanych ze sprzętem komputerowym, oprogramowaniem, siecią, konfiguracją sieci lub zabezpieczeniami, połączeniem internetowym lub innymi podobnymi problemami.
  4. Brother ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Klienta, niezależnie od podstaw prawnych i faktycznych jej powstania, wyłączenie za szkody powstałe z winy umyślnej Brother.
  5. Niezależnie od zastrzeżenia z ust. 4 powyżej, Brother nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta, za szkody wynikające z:
      a. utraconych zysków, sprzedaży, działalności lub przychodów;
      b. utraty lub uszkodzenie danych, informacji lub oprogramowania,
      c. utraty wartości przedsiębiorstwa Klienta, w tym utraty lub pogorszenia się jego renomy na rynku.
  6. Niezależnie od zastrzeżeń z ust. 4 i 5 powyżej, odpowiedzialność Brother z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, jak również z tytułu czynów niedozwolonych związanych z Umową lub jej wykonywaniem, jest ograniczona do kwoty stanowiącej równowartość zapłaconych przez Klienta Opłat w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień, w którym odpowiedzialność powstała.
  7. Brother nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług spowodowane działaniem siły wyższej (rozumianej, jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia lub niemożliwe do zapobieżenia), w tym przez każde akty lub wydarzenia niezależne od Brother, w tym strajki, zawieszenia pracy lub inne działania zbiorowe, rozruchy, zamieszki, inwazje, ataki terrorystyczne lub groźby ataków terrorystycznych, (wypowiedziane lub nie) wojny lub groźby wojny, pożary, wybuchy, burze, powodzie, trzęsienia ziemi, osunięcia gruntów, epidemie i inne klęski żywiołowe, niemożność korzystania z transportu publicznego lub prywatnego, działania hakerów, złośliwe ataki, awarie i przerwania wszelkich publicznych lub prywatnych sieci telekomunikacyjnych, awarie zasilania lub zakłócenia lub awarie dostawców usług (w tym dostawców usług internetowych i telekomunikacyjnych).
  8. W przypadku naruszenia przez Klienta zobowiązania określonego w § 4 ust 3 przez okres dłuższy niż 30 dni lub uporczywego odłączania sprzętu od sieci Internet w trakcie trwania niniejszej Umowy, Brother będzie uprawniony do naliczenia kary umownej w wysokości 1000 zł za każdy przypadek naruszenia.
  9. Umowa została sporządzona i zawarta w formie dokumentowej w rozumieniu przepisów polskiego kodeksu cywilnego. Umowa obowiązuje od daty akceptacji przez uprawnionego reprezentanta Klienta warunków niniejszej Umowy za pośrednictwem dedykowanego portalu pod adresem https://atyourside.brother.pl/.
  10. Zmiany Umowy mogą być dokonywane pod rygorem nieważności:
      a) z zachowaniem formy dokumentowej lub
      b) z zachowaniem formy pisemnej dla;
           i) oświadczenia woli o: wypowiedzeniu, rozwiązaniu, odstąpieniu od Umowy wymagają zachowania pod rygorem ich nieważności
           ii) formy dokumentowej lub
           iii) formy pisemnej.
  11. Wszelkie spory powstałe między Stronami w związku z wykonywaniem niniejszej Umowy, Strony będą starały się rozstrzygnąć polubownie. Niniejsze Umowa oraz wszelkie spory lub roszczenia z niej wynikające lub z nią związane (w tym spory lub roszczenia pozaumowne) będą regulowane i interpretowane zgodnie z prawem polskim. Jeżeli nie nastąpi polubowne rozstrzygnięcie sporu, to spór taki rozstrzygać będzie sąd właściwy dla siedziby Brother.
  12. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  13. Brother może jednostronnie dokonać zmiany nieistotnych (technicznych) warunków niniejszej Umowy poprzez opublikowanie zmodyfikowanych wersji Umowy w portalu Klienta oraz przesłaniu ich do wiadomości Klienta w wersji elektronicznej. Zmiany wchodzą w życie od dnia wskazanego w oświadczeniu Brother.
  14. Brother może dokonać zmiany istotnych warunków niniejszej Umowy poprzez opublikowanie zmodyfikowanych wersji Umowy w portalu Klienta oraz przesłaniu ich do wiadomości Klienta w wersji elektronicznej. W przypadku otrzymaniu przez Klienta oświadczenia Brother zmieniającego istotne warunki Umowy (m.in. cennik) Klient może w terminie miesiąca od powiadomienia go o istotnej zmianie Umowy rozwiązać Umowę w drodze pisemnego wypowiedzenia złożonego Brother z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia liczonego od końca miesiąca kalendarzowego, w którym Brother otrzymał takie wypowiedzenie. W przypadku braku wypowiedzenia przez Klienta Umowy nowa Umowa obowiązuje od upływu terminu, w którym Klient mógł dokonać wypowiedzenia.

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Od 25 maja 2018 roku stosowane jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako „RODO”). W związku z powyższym Brother Oddział w Polsce przekazuje Państwu następującą informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.

Administrator danych

 
Administratorem Pani/Pana danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO jest Brother Central and Eastern Europe GmbH z siedzibą w Wiedniu, Pfarrgasse 58, 1230 Wiedeń, Austria, który prowadzi działalność gospodarczą na terytorium Polski poprzez swój oddział: Brother Central & Eastern Europe GmbH, Spółka z ograniczona odpowiedzialnością, Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000610675, REGON: 364132745, NIP: 5263028091.

Dane kontaktowe

Można się z nami skontaktować:

  • Pisemnie na adres naszego oddziału w Polsce: Brother Central & Eastern Europe GmbH, Spółka z ograniczona odpowiedzialnością, Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa
  • Pod adresem e-mail: rodo@brother.pl


Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna


Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji zawartej z nami przez Panią/Pana Umowy, ponieważ przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania tej Umowy
  • w celu zapewnienia komunikacji przy wykonaniu usług za pośrednictwem internetowego Konta Klienta na stronie www.online.brother.pl, drogą telefoniczną, z wykorzystaniem poczty elektronicznej, na podstawie zawartej przez Panią/Pana Umowy
  • bieżącego kontaktu w sprawach związanych z wykonywaniem Umowy na podstawie Naszego prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na możliwości bieżącego kontaktu w związku z wykonywaniem zawartej przez Panią/Pana Umowy
  • prawidłowej identyfikacji osób uprawnionych do reprezentowania stron Umowy, ponieważ przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania zawartej Umowy
  • obowiązku prawnego przechowywania i archiwizacji dokumentacji dotyczącej wykonania Umowy, na podstawie obowiązujących przepisów prawa podatkowego
  • dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed roszczeniami, na podstawie Naszego prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na możliwości dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami
  • marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, na podstawie Naszego prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na możliwości wykonywania marketingu bezpośredniego
  • analitycznych i statystycznych, ponieważ posiadamy prawnie uzasadniony interes w prowadzeniu analizy i statystyk Pani/Pana aktywności związanej z korzystania z internetowego Konta Klienta na stronie www.online.brother.pl

Dane osobowe, które przetwarzamy otrzymaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana. Podanie tych danych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do wykonania zawartej Umowy świadczenia usług zarządzania drukiem łączącej Panią/Pana z nami.

Informacje o profilowaniu

Pani/Pana dane nie podlegają profilowaniu.

Informacja o odbiorcach danych

Pani/Pana dane mogą być udostępniane innym podmiotom, gdy obowiązek ich przekazania wynika z przepisów prawa, bądź jest to Nasz prawnie uzasadniony interes lub podmiotu trzeciego lub gdy udzieli Pani/Pan na to zgodę.

Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być w szczególności następujące kategorie podmiotów, z którymi współpracujemy:

  • partnerzy,
  • dostawcy usług informatycznych, serwisowych oraz wsparcia technicznego,
  • podmioty świadczące usługi obsługi telefonicznej,
  • podmioty świadczące usługi obsługi elektronicznej,
  • banki,
  • organy publiczne i inne podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
  • podmioty świadczące usługi księgowo-finansowe,
  • podmioty świadczące usługi marketingowe, prawne, windykacyjne oraz ubezpieczenie roszczeń i zobowiązań finansowych,
  • audytorzy i formy consultingowe,
  • operatorzy pocztowi i firmy kurierskie.
  • Podmioty należące do grupy firm marki Brother

Przekazywanie Pani/Pana danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego

Pani/Pana dane osobowe będziemy przetwarzać na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

W przypadku, w którym powierzenie przetwarzania danych osobowych wymagałoby przekazania Danych osobowych do państwa trzeciego (tj. państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) lub organizacji międzynarodowej, w stosunku do których Komisja Europejska nie wydała decyzji stwierdzającej zapewnienie odpowiedniego stopnia ochrony w rozumieniu art. 45 ust. 1 i 2 RODO, przekazanie takie będzie możliwe wyłącznie zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

Okres, przez który Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane

Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania Umowy świadczenia usług zarządzania drukiem.

Pani/Pana dane znajdujące się w założonym Koncie Klienta będą przetwarzane do momentu usunięcia przez Panią/Pana internetowego Konta Klienta na stronie www.online.brother.pl.

Pani/Pana dane możemy przetwarzać również przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, z uwagi na to, że jest to niezbędne do realizacji naszych celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów.

W celu marketingu bezpośredniego towarów i usług, będziemy przechowywali Pani/Pana dane do momentu wniesienia sprzeciwu, lub wycofania udzielonej nam uprzednio zgody.

Ponadto Pani/Pana dane będziemy przetwarzali w celu wypełnienia obowiązku przechowywania dokumentacji wynikającego z obowiązujących przepisów podatkowych.

Przysługujące Pani/Panu prawa

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.


Österreichische Datenschutzbehörde
Wickenburggasse 8
1080 Wiedeń

Telefon: +43 1 52 152-0
E-Mail: dsb@dsb.gv.at

W zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów ma Pani/Panu prawo do:

  • dostępu do danych i ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
  • przenoszenia danych, w tym otrzymania ich kopi w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego

Masz Pani/Pan również prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuację, jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu. Wówczas nie będziemy przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania tych danych, nadrzędnych wobec Pani/Panu interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Aby skorzystać z powyższych praw skontaktuj się z nami w powyżej wskazany sposób (w części „Dane kontaktowe” powyżej).

Twoje zgłoszenia będą rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania przez nas zgłoszenia, a w sprawach skomplikowanych w terminie do 90 dni.



Często zadawane pytania dotyczące MPS Essential